Net als reclame: je belicht één kant van het product of het onderwerp. Neem Skoda. Nu de Tour de France bezig is, besteedt Skoda aandacht aan de Tour en de rol van Skoda hierin. Het wordt een stoere auto, die tegen een stootje kan.
Zo kreeg ik een cliënt binnen, die dit principe een beetje kwijt was. Haar CV en Linkedin-profiel gingen alle kanten op: fotograaf, HR, P&O, redacteur, administratief, manager, zorg enz.
Ze wilde namelijk al haar kwaliteiten belichten, om geen kans te missen.
En daardoor miste ze juist alle kansen, want wie was ze?
We werkten aan een duidelijk profiel en aan een goede presentatie, waarin de focus lag op 2 of 3 kwaliteiten van haar.
Tips:
- wees specifiek in was je zoekt
- etaleer je Unique Selling Points
- zorg voor een helder, eenduidig verhaal in je CV, linkedinprofiel
- maak een sterkelevatorpitch
- breng jezelf regelmatig onder de aandacht
Geen opmerkingen:
Een reactie posten